16 Ocak 2008 Çarşamba

Yozgat Emniyet Müdürlüğü 'Ben Kemerimi Taktım, Ya Sen?' Kampanyası!

Yozgat Emniyet Müdürlüğü 'Ben Kemerimi Taktım, Ya Sen?' Kampanyası!

Yozgat Emniyet Müdürlüğü, emniyet kemeri kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla yeni bir kampanya başlattı...



"Ben emniyet kemerimi taktım ya sen ?" sloganı ile başlatılan proje ile bir hafta boyunca uygulama yapılacak.

Trafik kazalarında emniyet kemerinin takılmaması nedeniyle meydana gelen ölümlü ve yaralanmaların önüne geçmek isteyen Emniyet Genel Müdürlüğü yeni bir uygulama başlattı. Bundan böyle şehirlerarası ve şehir içi yollarda emniyet kemeri takmayan tüm sürücülere ve yolculara 55 YTL tutarında cezai işlem uygulanacak.

Yürütülen çalışmalar ile ilgili bilgi veren Yozgat Emniyet MüdürlüğüTrafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürü Yılmaz Çetin, trafik güvenliğinde yeni açılımlar, hedefler ve çözüm yolları projesi kapsamında 2008 yılı içinde emniyet kemeri kullanım oranını şehir içinde yüzde 40, şehirlararası yollarda yüzde 80 olarak hedeflendiğini söyledi.

İl genelinde bir hafta süreyle sürücüleri bilgilendireceklerini ifade eden Şube Müdürü Çetin, "Bu yıl emniyet kemerinin kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla ciddi bir proje yürütüyoruz. 'Ben emniyet kemerimi taktım ya sen' ve 'Her yerde ve her zaman emniyet kemeri' sloganları ile başta kamu kurumlarında çalışan sürücüler olmak üzere il genelinde çalışmamız devam ediyor. Sürücülerimize bir hafta süre ile uygulamayı anlatacağız. Ardından emniyet kemeri takmayan sürücülere 55 YTL tutarında para cezası kesilecek." dedi.

Emniyet yetkilileri, projeyi en etkili şekilde uygulamak için başta okullarda öğrenciler olmak üzere, ev ve iş yerlerine broşürler dağıtacak. Polisin emniyet kemeri projesinde 2008 yılı hedefi şehiriçinde yüzde 40, şehirlerarası yollarda ise yüzde 80 olarak belirlendi.

Öte yandan, Yozgat Sivas E-88 karayolunda uygulamalı olarak başlatılan çalışmalarda, sürücülerin büyük çoğunluğunun emniyet kemeri takmadığı gözlendi. Polis, sürücüleri sözlü ve yazılı olarak uyarırken, önümüzdeki hafta itibariyle cezai işlem uygulanacağını ifade etti. (Cihan Haber Ajansı)

Hiç yorum yok: